16. 4. čtvrtek
M - PS s. 42 - začneme dnes s dělením DĚLENÍ JE POČÍTÁNÍ S MÍNUSEM, POUŽÍVÁME ZNAČKU :
1. zopakujte si násobky dvou (klidně s dřívky nebo bubínkem, jako to děláme ve škole), nejprve pomalu, pěkně do rytmu a potom zkusíme trochu zrychlovat - tam i zpět
2. při násobení se nám čísla jmenují - pamatuješ si názvy čísel? ČINITEL . ČINITEL = SOUČIN
Zkus vypočítat tyto příklady a pojmenuj je: 2 . 7 = , 4 . 2 = , 2 . 4 = , 2 . 9 = , 9 . 2 =
Výborně, to nám jde a šup na stranu 42. Tady máme přípravu na dělení. Dělení je rozdělování většího počtu na menší díly. Když sedím u stolu s Maruškou a před námi leží 6 bonbónů, tak si je začneme rozdělovat postupně.
1 pro mě, 1 pro Marušku, 1 pro mě, 1 pro Marušku, 1 pro mě, 1 pro Marušku.
Kolik má každá z nás?
Takto postupně uděláme cv. 1
Cvičení 2 - vezmi si červenou pastelku a rozděluj třešně (červené puntíky) na talíře postupně po jednom, až bude rozděleno všech 16. Kolik je na každém talíři?
Cvičení 3 - úplně stejně po jedné kytičce rozděluj do váziček
Cvičení 5 - ideálně s pomůckou z videa s paní učitelkou Skalákovou - dávat si na papírky kolečka (nebo na 4 talíře lžičky :)
ČJ uč. s. 74/4, 5, 6 - tentokrát napíšeme všechna cvičení do sešitu, abychom procvičili psaní a nezapomněli písmenka :). Je to pár vět, za chvilku to máte hotové.
Na tomto odkazu si procvičte za odměnu ď a ť online
A teď se protáhni, zacvič si, zatancuj si, ať tě nebolí záda z dlouhého sezení :)). Máš dnes hotovo, mám radost!
Jaké zajímavé knížky, děti, čtete? Nechybí vám někomu knížka na čtení? Můžu vám nějakou pěknou určitě půjčit, kdyžtak mi napište.