31. 3. úterý
Dnes velké překvapení :)
+ a - do 100 budeme pořád opakovat, ale dnes již zkusíme úvod do násobilky. Ve třídě už jsme to zkoušeli, jestli si vzpomenete. Říkali jsme si, že můžu věci buď sčítat, nebo se podívám, kolikrát bych číslo sčítala a vznikne mi násobení.
Když mám deset bonbonků a chci je rozdělit mezi Petříka, Pepíka, Aničku, Julinku a Soničku - to je mezi 5 dětí, dám nejdřív každému 1 bonbonek (= 5 bonbonků) a pak ještě jednou každému 1 bonbonek (zase 5) - dohromady 10.
0 0 0 0 0 (to jsou děti)
11 11 11 11 11 (každému jsem dala 1+1 bonbonek)
Celkem jsem dala 5 dětem po 2 bonbonech - - - - dala jsem 5 . 2 = 10
Je to úplně jednoduché! Zde se podívej na video o násobilce.
Zkusíme to v pracovním sešitě M PS s. 35 - domalujeme správný počet kytiček a jablíček
ZDE můžeme procvičit! názornou násobilku - přiřadíte správný příklad k obrázku. Spočítáš, kolik je dvojic...
Na straně 33 je opakování. To si dělejte průběžně. Pozor jen na cvičení 3. Tam se kroužkují součty a rozdíly. To jsou vždy VÝSLEDKY. ROZDÍL -, SOUČET +
ČJ uč. s. 86/5 písemně do sešitu, u 1. věty urči samohlásky a souhlásky (kde říkáš j, ale nepíšeš, tam děláš x, protože je to hláska)
86/7 na folii si doplň a nahlas přečti,
86/8 nejprve slova vytvoř ústně, přečti a dobrovolně si je pak můžeš zkusit napsat jako diktát, že ti je někdo nadiktuje
Dnes nebudeme nic psát do písanky.
Nezapomeňte doma číst. Přečtěte do léta alespoň jednu knihu! Kdyby někomu chyběly knihy na čtení, mám jich doma spoustu a můžu půjčit (například Lentilka pro dědu Edu, Zlobilky a spoustu dalších pěkných)